3D renderad produktanimation

Stiga Sports

BUILDING WORLD CHAMPIONS SINCE 1944

Produktlansering av en högteknologisk bordtennisstomme

Hur gör man marknadsmaterial och inspirerande produktinformation på en produkt som inte finns än? Finns produkten i 3D så har vi alla möjligheter att ta fram rätt media för rätt kanal.

 

 

Mindflowers uppdrag:

Utmaning

Bordtennis är en tekniksport och sportens utövare är lite av nördar när det gäller material och racketens uppbyggnad. I sin marknadsföring vill Stiga Sports därför tydligt visa hur nya material och kombinationer av material är implementerade i deras nya produkter. STIGA Carbonado 145 & 190 har ett inbyggt och patenterat kolfibermaterial från TeXtreme® Technology. Detta material påverkar flex och torsion beroende på hur man vinklar kolfibermattan. I sin tur påverkar detta sweet spoten på racketet. Hur visualiserar man detta?

 

Lösning

I Stigas fall renderade vi fram animationer för att visa på de olika lagren som racketen är uppbyggd av, och dels som attraktiva stillbilder för att anävnda på t.ex. sociala kanaler. Resultatet blev en snabbare affär då fler hade blivit inspirerade och motiverade att prova produkten när den väl fanns på lagerhyllan.

"För en bordtennisspelare är det oerhört intressant hur en bordtennisracket är uppbyggd. 3D-animeringarna gör det möjligt för oss att sprida tilltalande produktinformation på t.e.x sociala media och vår webb."

- Jörgen Lindström, Head of Design and Brand

Vill du veta mer?

Kontakta mig!

Staffan Andersson

Staffan Andersson

Produktägare

Urval av case

Seco Tools

Seco Tools

Genom att visualisera data skapar vi möjlighet att tidigt i processen identifiera och förhindra överproduktion, onödig energianvändning och CO₂e-utsläpp samt stödjer återvinning.

Hubbla

Hubbla

Upptäck din stads kultur, historia och konst med mobilappen Hubbla.