Stiga Sports
BUILDING WORLD CHAMPIONS SINCE 1944
Produktlansering av en högteknologisk bordtennisstomme
Hur gör man marknadsmaterial och inspirerande produktinformation på en produkt som inte finns än? Finns produkten i 3D så har vi alla möjligheter att ta fram rätt media för rätt kanal.
Mindflowers uppdrag:
Utmaning
Bordtennis är en tekniksport och sportens utövare är lite av nördar när det gäller material och racketens uppbyggnad. I sin marknadsföring vill Stiga Sports därför tydligt visa hur nya material och kombinationer av material är implementerade i deras nya produkter. STIGA Carbonado 145 & 190 har ett inbyggt och patenterat kolfibermaterial från TeXtreme® Technology. Detta material påverkar flex och torsion beroende på hur man vinklar kolfibermattan. I sin tur påverkar detta sweet spoten på racketet. Hur visualiserar man detta?
Lösning
I Stigas fall renderade vi fram animationer för att visa på de olika lagren som racketen är uppbyggd av, och dels som attraktiva stillbilder för att anävnda på t.ex. sociala kanaler. Resultatet blev en snabbare affär då fler hade blivit inspirerade och motiverade att prova produkten när den väl fanns på lagerhyllan.
"För en bordtennisspelare är det oerhört intressant hur en bordtennisracket är uppbyggd. 3D-animeringarna gör det möjligt för oss att sprida tilltalande produktinformation på t.e.x sociala media och vår webb."
- Jörgen Lindström, Head of Design and Brand
Vill du veta mer?
Kontakta mig!