
Miele kundcase
"Immer - Besser" - nu med integrerad betalningslösning, ÅF-branding & marknadsföringsverktyg

Kund: Miele Sverige AB
Produkttyp: Konfigurering av B2C CMS och e-handelslösning på plattformen Dynamicweb med integrationsmodul mot affärssystemet AS400 och en betalportal med integration mot Klarna och Dibs
Utfört: 2012
Till alla våra kundcase
Produkttyp: Konfigurering av B2C CMS och e-handelslösning på plattformen Dynamicweb med integrationsmodul mot affärssystemet AS400 och en betalportal med integration mot Klarna och Dibs
Utfört: 2012
Till alla våra kundcase
Utmaning
Immer besser - alltid bättre - var tidigt Mieles motto. Dessa ord genomsyrar allt inom Miele; från produkter till service. När Miele letade efter en partner för att skapa mielestudio.se - en plattform som kombinerar e-handel med integrerad betalningslösning, återförsäljarbranding och marknadsföringsverktyg - var valet av Mindflower naturligt.


Lösning
Genom en anpassad konfigurering av en B2C CMS och e-handelslösning på plattformen Dynamicweb med integrationsmodul mot affärssystemet AS400 och en betalportal med integration mot Klarna och Dibs skapades en kraftfull e-handelsplattform med stor flexibilitet. Systemet tillåter försäljning direkt på miele.se och även smidigt anpassning till återförsäljarnas användargränssnitt. Eftersom systemet inkluderar allt från försäljning till CMS, marknadsföring och produktinformation är det ett totalsystem för en modern och effektiv e-handel.